ÚVOD
INFO
Počet přístupů

XXXXVII. vandr 1.8 - 6. 8 2020

Trasa: Veselí nad Lužnicí, Veselské pískovny, Bošilec, Mazelov, Ševětín, Radonice, Purkarec, Karlův hrádek, Zliv, Protivín, Putim a Písek.

Den první - sobota 1.8
Veselí nad Lužnicí – Kemp Měruše (8 km) – (Kemp Hamr)
  Tradiční setkání u sloupu na Hlavním nádraží, kam dorazili Ben, Čína, Martin, Zdeněk, Pagáč, Pytlák (přišel včas), Jirka P., Smíšek, Tygr a Maty. Odjezd rychlíkem Vltava proběhl bez problémů. Během cesty jsme konzumovali tradiční řízečky a karbanátky. Seznámili jsme se se šarmantní průvodčí Nikolkou (společné foto). Do Veselí nad Lužnicí jsme dorazili na čas a vydali se vyprahlým městem směr náměstí do restaurace Beseda. Tam jsme se konečně setkali s posádkou doprovodného vozidla (Franta, Horáček a šerif). Po výborném obědě vyrážíme s malou zastávkou (dodržení pitného režimu) v hotelu Trilobit směr Veselské pískovny. Skupina vedená Pytlákem končí v občerstvení Pod hrází, zatímco Martin, šerif a Jirka hledají písečný přesyp. V občerstvení na Pískovně dostihuje tuto skupinu Franta (točí tu platan, jsou tu mraky lidí a také nuda pláž). Písečný přesyp (největší v Česku) nakonec objevil jen Martin. Doprovodné vozidlo se stavuje u Pytlákovy skupiny a všichni se vyrážejí koupat v pískovně (na adama). Další zastávkou je kemp Měruše, kde se setkáváme s průzkumníkem Martinem. Kemp je plně obsazen, a tak hledáme náhradní řešení, tím je vodácké tábořiště Hamr (díky šerifovi). Tam se přesouváme na večeři a zde i táboříme u romantické řeky Lužnice. Také hostinec U Koloušků, včetně milé obsluhy, potěšil (zvláště ty, na které se dostala skvělá roštěná). Noc až na pár komárů proběhla bez problémů.

Den druhý - neděle 2.8
(Kemp Hamr) – Bošilec – Dynín – Mazelov (7 km) – (Autokemp Na Borkách),
  Ráno vstáváme do krásného počasí a po snídani se prohlížíme tvrz Hamr, včetně polozřícených interiérů a sklepa. Zážitek umocní prohlídka krásně rekonstruovaného hamerského kostela Nejsvětější Trojice. Řízení doprovodného vozidla se ujímá šerif a přesunuje po skupinách osadu zpět na plánovanou trasu do Bošilce. U bošileckého mostu si dáváme první pivko. A máme štěstí, neboť je otevřen kostel sv. Martina s jedinečnou rokokovou kazatelnou ve tvaru velryby (má připomenout příběh biblického starozákonního proroka Jonáše spolknutého a následně vyvrženého velrybou) a dvěma vyřezávanými taktéž rokokovými pobočnými oltáři. Po prohlídce kostela vyrážíme na další cestu po nekonečné asfaltové silnici přes Dynín do vesnické rezervace Mazelov, kde u dětského hřiště vyčkáváme příjezdu doprovodného vozidla. Posádka doprovodného vozidla zatím zjišťuje, že v Ševětíně je restaurační zařízení, která by mohla unaveným poutníkům poskytnout občerstvení, jsou zavřená. Místní nám doporučují restauraci v Horních Slověnicích a tak vyrážíme. Restaurace je skvělá a nedaleko je kemp, ve kterém na odlehlém místě nacházíme tábořiště. Opouští nás Jirka, kterého volají pracovní povinnosti (příprava vozidla na závod historických vozidel „1000 mil československých“ z Prahy do Bratislavy a zpět). V Mazelově naloží doprovodné vozidko unavené poutníky a odváží je do restaurace Na Kopečku v Dolních Slověnicích. Zde si užíváme doslova lukulské hody, po kterým se volným krokem ubíráme kolem raně gotického kostela sv. Mikuláše a Linharta do kempu na břehu rybníka Dvořiště. Večerní posezení u pivka si užíváme za stále ještě příznivého počasí, ale v noci přichází silný déšť, který prověřuje kvalitu našich stanů.

Den třetí - pondělí 3.8
(Autokemp Na Borkách) – Radonice – Kostelec (6 km)
  Ráno vstáváme za deště, chladu a větru. Využíváme pohostinnosti místního kiosku, ke snídaní je sladké pečivo, káva i čaj. Přijíždí Dan. Balíme za deště a kolem jedenácté hodiny se vracíme (někdo pěšky, někdo autem) do restaurace Na Kopečku, kde nás čeká opět skvělý časný oběd. Po obědě se intenzita deště snižuje a tak se s pomocí Dana přesouváme do Radonic. Prohlédneme si zbytky středověkého tvrziště nad obcí a pak už nás čeká pochod do Kostelce. Bohužel holandský kemp v Kostelci je uzavřen, ale ochotný hostinský nabídne skromné jídlo a pití a ubytování na loučce za hostincem. Opouští nás Dan s Pytlákem. Ve vsi nás zaujal původně raně gotický kostel sv. Vavřince z doby kolem roku 1300. V hospůdce se projevuje kvalita naší hudební sekce ve složení Horáček, Pagáč, šerif a Ben. Zpíváme, hrajeme a konzumujeme až do zavírací doby v deset. Poté zábava pokračuje pod vedením Horáčka u doprovodného vozidla. V noci opět začíná silně pršet.

Den čtvrtý - úterý 4.8
Kostelec – Purkarec – Karlův Hrádek – Autokemp Křivonoska (17 km)
  Ráno balíme opět za deště. Ochotná paní ze sousedství se smiluje především nad Matym a poskytne nám všem čaj a kávu. Doprovodné vozidlo vyráží do Purkarce a ostatní se za deště přesouvají k Vltavě, kde čekají na převozníka. Převážíme se za deště a větru a skoro jsme přitom zapomněli na břehu Smíška. Motorový člun má, co dělat, aby udržel směr. Po prohlídce vorařského muzea obědváme v hotelu Pelikán v Purkarci, dobré jídlo včetně piva Kousek z pivovaru Warehouse z Liberce. Po obědě se opět za deště formuje pětice tvrdých trampů ve složení Čína, Franta, Martin, Smíšek a Zdeněk a vyráží podle Vltavy na 14 km trasu přes Karlův Hrádek až do kempu Křivonoska. Cesta podél Vltavy je romantická, ale náročná, déšť nepřestává, značky nás vedou zarostlými pěšinami, ale vytrváváme. Ostatní navštěvují Karlův Hrádek a odtud se vracejí do Purkarce. Následuje přesun do cílového kempu. Opouští nás dočasně Tygr. V kempu šerif opět nalézá odlehlé místo, stavíme tábor. Večeříme v místní restauraci (skvělá dršťková polévka, zelňáky a budvar 33). Večer konečně přestává pršet, a tak dochází opět k tradičnímu posezení u pípy.

Den pátý - středa 5.8
Autokemp Křivonoska – Zliv, Protivín, Putim – Kemp Na soutoku (10 km)
  Snídáme v kiosku (míchaná vajíčka), balíme zvlhlé stany a jdeme slunečným dopolednem do Zlivi na nádraží. Míjíme novogotický kostel sv. Václava. Vlakem popojedeme do Protivína, navštěvujeme kostel sv. Alžběty Portugalské, kde Horáček krátce preluduje na varhany. Na doporučení volíme oběd v restauraci U Provazníka, kde si pochutnáme a vše zakončíme kávou a švestkovomakovým koláčem. Vrcholným odpolednem zážitkem je krokodýlí farma, kde chovají krokodýli, kajmany, aligátory a gaviály. Nejstaršímu chovanci 61 let, žije tu i známý krokodýl mafiána Janáka z Discolandu Sylvie v Praze. Vrací se Tygr. Doprovodné vozidlo se přesouvá na vodácké tábořiště na soutoku Blanice a Otavy. Ostatní volí cestu vlakem do Putimi. V Putimi si prohlížíme připomínky na Švejka a jeho jihočeskou anabázi a dáváme si pivo ve Švejkově hostinci u historického mostu. Poté nás zaujala kostnice (s pozůstatky vojáků z války o Rakouské dědictví v roce 1742) a hrob sedláka a písmáka Jana Cimbury (známého z díla J. Š. Baara). Pak už závěrečný přesun do kempu. Koupel na soutoku, je hodně chladné vody a voda silně proudí. Večer se koná za odborného dohledu somelliéra Číny vinný večírek pro přihlášené účastníky, který se velmi vydařil (9 lahví).

Den šestý - čtvrtek 6.8
Kemp Na soutoku – Písek (10 km)
  Poslední noc proběhla v klidu, ráno sušíme stany a ostatní navlhlé propriety, balíme a vyrážíme na poslední cestu letošního vandru. Jdeme podél Otavy, romantickým údolím kolem Čertových skal a Čertovy strouhy do Písku. Obědváme ve vyhlášené restauraci U Reinerů a pak koštujeme místní pivo v Hradebním pivovaru. Loučení s motorizovanou sekcí. Závěrečná okružní cesta nás zavede k Mariánskému sloupu, do kostela Povýšení sv. Kříže, na Písecký hrad a ke kostelu Narození Panny Marie. Závěrečné dva kilometry nás dovedou až na autobusovém nádraží, odkud odjíždíme RegioJetem domů. Ať žije 48. vandr 2021.

Vandru se zúčastnili : Šerif, Ben, Pytlák, Čína, Dan, Franta, Horáček, Jirka, Martin, Paganini, Smíšek, Tygr, Maty a Zdeněk.

Týden NA - Novohradské Hory 18.7 - 25.7 2020

Týdenní soustředění NA v penzionu Baronův most v Novohradských horách.
V nádherném prostředí Novohradských hor uprostřed lesů jsme strávili společný týden výlety po okolí (Český Krumlov, Rožmberk), sběrem hub, cykloturistikou a nakonec i raftem po Vltavě.
Zúčastnili se Honza a Jana, Dan a Jana, Bob a Simona, Pytlák a Zdena, Alja a Mirka, Martin a Marta, Ota a Mirka, Ben a Blanka a dva psi.